vineri, martie 10, 2023

La mine-i devreme în calendar...

 



În genunchi se roagă gândul meu,

Câinelui ce sunt lingându-i rana:

Dacă Iubire nu e Dumnezeu,

Zadarnică în lume e Satana!


Ce frig mi se face acum în cuvinte!

Aud cum se tânguie „mucenicii” din post,

Nu vrem să ne mai aducem aminte

De cine suntem, de cine am fost!


Nu mai avem nici timp, nici răbdare

Să ne citim până la capătul nopții,

De-o vreme și răsăritul ne doare,

Precum pe Horea obezile roții...


Scriu de parcă scriu în zadar,

Citească-mă nimeni și ce-i dacă?

La mine-i devreme în calendar,

Nu poate mâna, nici gândul să-mi tacă.


Alții petrec, să-și petreacă de bine,

Nu le port grija și-așa am destule,

Până când o să mă chemi la tine

Ia-mi îngere tăcerile toate și du-le!


Pentru-ntrebarea mai presus de fire,

Ce-mi ispitește sufletul, mă iartă:

Dacă Dumnezeu nu e Iubire?

Dragostea din mine e deșartă...

Vineri, 10 Martie 2023


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: