sâmbătă, iulie 29, 2023

Imnul...

 



-revizuit și adăugit-

 

E ziua ta, o zi ca toate cele,

Imnul adormit al țării mele,

Mi se-amărăște sufletul în zori,

Unde sunt ascunse „Trei culori,”

 

În care gol de peșteră adâncă,

Pe cine oare deranjează încă,

Aici sub zarea din cuvânt albastră?

Ne-au fost să fie „trinitatea” noastră!

 

O, Dacia mea sfântă și rotundă,

De tine gura lumii e flămândă

Și Roma e frumoasă, ce să zic,

Eu nu te schimb în viață pe nimic!

 

Între Carpați și dincolo de ei

Noi n-am făcut negoț cu dumnezei,

Nici nu l-am dat pe-al nostru nimănui,

Aici a fost „Grădina Maicii Lui”!

 

Eu vin și spun, „șovinul” care sunt-

Un imn e „Tatăl nostru” pe pământ...

Iartă-mi tristețea care mă cuprinde,

Dar imnul unei patrii nu se vinde!

Sâmbătă, 29 Iulie 2023

 

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: