vineri, februarie 03, 2023

Așa e visul...

 




Să viseze omul dacă vrea!

Cine-mi spune ce și cât e voie?

M-am visat și eu că eram Noe

Și-adunam cuvinte-n arca mea...


Se vestea potopul peste lume

Și-acolo sus pe Muntele din vis

Ca un salvator din cer trimis

Eu le chemam pe toate după nume.


Spune-mi tu cu ce sunt eu de vină

De m-am visat în ochii tăi fierbinți

Și plini de nerostite rugăminți

Cum se jucau cu lacrima-n lumină?


Tu niciodată nu mi-ai spus-străine!

Nici visul meu de tine nu se teme,

Nu era târziu și nici devreme,

Sfârșitul lumii nu e lângă mine...


Așa e visul, vine el când vrea,

Te ia pe brațe singur și te duce,

Ce înaltă-i clipa, tainică și dulce,

Când sunt cu tine, Poezia mea!

* * *

Îmi place să visez și visez încă

Prin somnul tău din ce în ce mai lin,

De-o vreme noaptea e tot mai adâncă

Și visul mai ciudat și mai deplin.


Ca soarele de dincolo de nori

Visul meu nu-i marfă de negoț,

Cu el în brațe mă trezesc în zori

Cum ne trezeam acolo printre Moți...


El niciodată nu mi-a fost bătrân,

De nicio boală pe pământ nu zace,

Treaz dacă sunt și-atunci îl port la sân-

Îmi place să visez și cui nu-i place?


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: