duminică, februarie 18, 2024

Întrebări dintre cuvinte...

 


1824-2024

 

De ce nu vrei în pace să mă lași,

Sufletul meu nu-i suflet de tarabă,

Nu mi-au fost strămoșii ucigași,

Ei și-au văzut în Țara lor de treabă,

 

În Țara lui „No gata” și „No hai,”

Pe Horea de ce-l vorbești de rău,

Cu mine din Istorie ce ai?

Nimic n-am de-mpărțit cu „neamul” tău!

 

„Prietene”, îți știu atât de bine

Durerile în care tu te zbați,

Neamul meu de Moți de unde vine

Și Neamul celălalt dintre Carpați?

 

Sunt întrebări ce-mi scormonesc în vatră,

În vatra unde spuza e fierbinte,

Nu am venit de nicăieri în șatră,

Aici am stat mereu, între cuvinte!

 

Din fântâni nu ne-a secat izvorul,

Ce limpede ne-a curs din veac în veac,

Mi-am scris în piatră și în aer Dorul

Și Doina noastră, cea fără de leac...

Duminică, 18 Februarie 2024

 

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: