vineri, februarie 23, 2024

Tu n-auzi Dragobetele cum vine...

 



Luciei

Din lumea asta, plină de venin,

Stau și mă-ntreb, aproape lângă tine,

Cu sufletul de Dragoste preaplin:

Mai vine, Dragobetele, mai vine?

 

Răspunsul tău și-acum e tot fierbinte,

Și zarea lui din suflet tot albastră,

Iartă-mi tristețea care mă cuprinde,

Ea niciodată nu-i tristețea noastră

 

Și-acum îl așteptăm, ca altădată,

Frumosul chip de noi nu și-l ascunde,

Te-ntreb, precum atunci când erai fată:

Mai vine Dragobetele? Răspunde!

***

De tot ce-i românesc ne e rușine,

Până și limba parcă e un chin,

Tu nu auzi Logodnicul cum vine?

E Dragobetul nostru, nu-i străin!

 

Zeu tânăr și frumos peste măsură,

Lui Valentin venit aici anume

El nu îi poartă niciun fel de ură,

Au loc destul îndrăgostiții-n lume!

 

De ziua lui, îți mai aduci aminte?

A fost logodna noastră pe pământ

Și cununia, cea dintre cuvinte,

Când ai spus „da” acelui care sunt!

 

Și mi-ai șoptit: îmi ești atât de drag!

Tu nu auzi Năvalnicul cum vine?

Cu Dragostea înmugurită-n prag

Noi să-l întâmpinăm cum se cuvine...

 

Nicolae Nicoară-Horia

 

Niciun comentariu: