duminică, iunie 23, 2019

Minele Patriei cine le-a-nchis?



Duminică, 23 Iunie 2019

Stau și mă-ntreb, treaz și în vis,
Cu sufletul sângerând printre ruine:



Minele Patriei cine le-a-nchis?
Și răspunsul, Doamne, e lângă mine!

Ce răi și ce harnici erau temnicerii!
Vederea de-atunci de-a pururea doare!
Am coborât în adâncuri și eu cu minerii
Spunând „Tatăl nostru” în gând fiecare...

Privindu-vă-n ochi, cum să vă mint?
Mâinile mele și astăzi mai poartă
Urme de aur, de cupru și-argint,
Am ajuns „cerșetorii din poartă în poartă!”

Bogățiile”-acestea aici ne-au fost date
De la facerea lumii, până-n finele ei!
Jinduite întruna și mereu prădate
De cei închinându-se la alți dumnezei!

Din Duminica aceasta durerea mă scurmă,
Dar nu poate sufletul să mi-l condamne,
Dă-i minte românului, cea de pe urmă
Și minele Patriei, deschide-le, Doamne!

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: