sâmbătă, decembrie 31, 2022

Îmi numeri anii...

 



Îmi numeri anii, numărați și voi,

Ce mi-au fost dați cu dragoste de sus,

Din două mii și douăzeci și doi,

De când pe lume a venit Iisus!


Mulți, puțini, cine îmi poate spune?

N-am risipit niciunul dintre toți,

Numărătoarea nu-i deșărtăciune,

Cât i-am trăit acolo printre moți!


Se duce unul, e-o părere doar,

Altul vine, oare-așa să fie?

Îmi numeri anii, numără-i mai rar,

Nu simți cum Poezia mea te-nfie?

Sâmbătă, 31 Decembrie 2022


Duminica din Anul Nou e-aproape...


Ultima zi se duce și ce-i dacă?

Duminica din Anul Nou e-aproape,

Să nu vă fie Dragostea săracă,

Lumina ei să o purtați sub pleoape!


Statornic în dreptate și-n iubire

Sufletul vostru pururi să rămână,

Tot ce-a fost rău și fără izbăvire

Din viața asta, ducă-se-n țărână!


Stau gândurile noastre la divan,

Niciunul drag să nu ne fie frânt!

Nici faptele să nu ne fie-n van

Din treburile date pe pământ!


Oricum nu le vom termina pe toate,

Acum e vremea bună de popas,

Ci taci și-ascultă-mi inima cum bate,

Câte bătăi din ea mi-au mai rămas?


Precum izbucul cuibărit în stâncă

În ochii tăi e-o liniște flămândă,

Câte poeme ard, nescrise încă,

Acolo-n dimineața lor flămândă?


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: