miercuri, decembrie 13, 2023

Îngerul Nichita...

 




 

Să ne-amintim de el!

De Ochiul dumnezeiesc din Lacrima lui!

Între două paranteze de aer...(31 martie 1933 -13 Decembrie 1983)

„Și-atunci, dacă lui Dumnezei îi spui tu,

mie de ce-mi zici dumneavoastră?

Hai bătrâne, zi-mi Nichita...”

„Mihai Viteazul a intrat în Alba Iulia călare pe un cal, nu pe un câine...”

„Am să vă spun un lucru, cu riscul de a mă repeta. Eu nu prea cred că există poeţi, cred că există poezie. ”

„Tu să nu te tragi cu mine de şireturi, întrucât eu mă port desculţ. ”

„Totul e simplu, atât de simplu, încât devine de neînţeles.”

„Oamenii sunt păsări cu aripile crescute înlăuntru.”

„Vai autorului care nu seamănă cu scrisul său, - şi vai poetului care nu seamănă cu versul său! ”

„Poetul, ca şi soldatul, nu are viaţă personală.”

* * *

Cine uită sufletul meu...

 

Nichita Stănescu

E viu printre

Noi,

Printre cuvintele

Și necuvintele

Noastre!

Cine uită sufletul meu,

Spune Îngerul,

Dintre astre

Nu-și mai aduce aminte

De el

Nici Dumnezeu!

* * *

Îngerul...

 

Aripile unui înger

nu ating niciodată pământul,

ele sunt deschise

întotdeauna

spre Cer!

Fericit e cel ce a privit vreodată

în ochii lui,

în ochii îngerului

din el!

De multe ori,

de prea departe,

uităm,

că îngerul acela păzitor,

locuiește în fiecare

dintre

noi...

 

Fântâna îngerului...

 

Și vine îngerul să bea

Vremelnicie

Din

Fântâna mea,

Şi din tăria lui

Albastră

El știe

Despre setea noastră,

De setea

Dinspre veșnicie...

Și cumpăna spre cer

Se înalță

La îndemâna tuturor,

Sorbind

Cu dragoste de viață

Din apa ei

Acei ce vor.

Și vine îngerul să bea

Un strop

Din poezia mea...

 

Nicolae Nicoară-Horia

 

Niciun comentariu: