miercuri, noiembrie 25, 2020

Cine mi-a furat Colindul?



25 Noiembrie 2020


Plânge tulnicul pe grui,

Ca pe-un prunc la piept cuprindu-l,

Sfântă-i, Doamne, jalea lui:

Cine mi-a furat Colindul?


Dintre lacrimi vântul tace,

N-am durerea cum s-o dreg,

Tot mai liniște se face

Peste Satul meu întreg


Și îmi vine-așa deodată,

O tristețe fără leac,

Unde-i larma de-altădată?

Parcă e sfârșit de Veac...


Ruptă-i cumpăna fântânii,

Orb izvorul din pământ,

Unde au plecat bătrânii

Și cei tineri unde sunt?


Tu mă iartă, Doamne sfinte,

Din acest cumplit calvar

Te întreb ca pe-un Părinte,

Se va naște Pruncul iar?


Tot mai rar...

25 Noiembrie 2020

-Restituiri-


Deseori tristețea vine să-mi cuprindă

Sufletul acesta plin de-atâta zel!

Tot mai rar se-aude zvonul de colindă,

Tot mai rar vorbește lumea despre El!


Cel care se naște, pururea e Unul,

Sub lumina stelei, preamărit de magi,

Oamenii așteaptă să vină Crăciunul,

Să le-aducă Moșul daruri celor dragi...


De alte mizerii gura lor e plină,

Nu mai știu Colindul stăpâniți de-alean,

La iluzii oarbe sufletul se-nchină,

Bâjbâind prin somnul fără de liman


Și dinspre Maria, Mama cea iubită,

Se aude-același freamăt de durere,

Nu ne lăsa, Doamne, duși întru ispită,

Dă-i credinței noastre har și mângâiere!


Nicolae Nicoară-Horia






Niciun comentariu: