duminică, noiembrie 22, 2020

E ziua mea...



Duminică, 22 Noiembrie 2020


Din toamnă m-a născut Măicuța mea

Pe Dealul plin de adevăruri sfinte

Și port de-atunci povara asta grea

Din Ruga ei:„ai grijă de cuvinte!”


Fără ele Omul pe pământ

În tăcerea lui e orb și mut,

Toate sunt făcute prin cuvânt,

Din Cuvântul cel de la-nceput...


Mi-a dat o zi din Calendar anume,

Ziua aceea e o zi de Joi

Și-un Sfânt pe care să îl port în nume

Cum are fiecare dintre voi!


Douăzeci și doi Noiembrie, să știți,

Mi-au plăcut cuvintele exacte

Și-așa aș vrea și voi să le citiți-

E Ziua mea, din viață, nu din acte!


Și au trecut de-atunci atâtea toamne

Cu frunze risipite pe poteci,

Numărătoarea e la Tine, Doamne

Binecuvântat să fii în veci!


E Ziua mea, iar Poezia știe

Și-acum e-aici la căpătâiul meu,

Slăvită pururi pe pământ să fie,

De la cuvânt, până la Dumnezeu!


Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: