luni, mai 24, 2021

ROUA APUSENILOR...

 



-Restituiri-


Mi-e dor de Roua de la Sohodol,
De-o sete sfântă gura mea e arsă!
Mă fură gândul, ce sublim obol,
Spre Apusenii cei rămași Acasă...

Când sorb din
ea lumina cu nesaț
Aud cum curge-n mine o poveste,
Prin Munții mei cu tulnicul la braţ
Mă văd
copchilul Moților pe creste...

Și-acolo, într-o
peșteră cu nume
Ce mi-a fost dat să-mi fie de mireasă,
Să îmi ascund tăcerile din lume
Şi Dorul din Poemul ce m-apasă...

E-atâta arșiță acum când scriu!
Prin tot ce sunt mă susură fiorul-
Așa mi-a fost şi mie dat să fiu,
Să curg nestăvilit precum izvorul...

Mă duce Gândul, cel cu pas domol,
Spre Satul unde m-am născut dintâi,
Mi-e Dor de Roua de la Sohodol,
Curat ca ea, sufletul meu, rămâi...

24 Mai 2021


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: