vineri, februarie 28, 2020

Și bărbații plâng...






Stând mereu de vorbă singur lângă Dânsul
În celula oarbă și în brațe-l strâng,
Câteodată parcă mă apucă plânsul,
Nu huliți, degeaba și bărbații plâng!

Ascultând afară cum se vremuiește
Peste toată Țara și-n adâncul ei,
Parcă mi-e și teamă să simt românește,
Lumea asta-i plină, Doamne, de mișei!

Colo-n Munți de aur, pe la guri de mine,
Vâlvele flămânde noaptea ni se-arată,
Îi aud oftatul: „vor să mă termine,
Dar întreg norodul, frate, niciodată!”

Vineri, 28 Februarie 2020


Molitva lui Horea...
-Restituiri-

Trezește-te-adormitul meu popor,
Dreptatea umblă schilavă prin sate
Și așa nu-mi vine să mai mor
Pe eșafod, la Alba în Cetate,

Chiar dacă roata mă apasă greu,
Ea niciodată n-o să mă mai doară,
Din Fericet mă rog lui Dumnezeu
Să ne aducă liniștea în Țară!

Nu vreau de-aici niciunde să mă duc
Și niciun loc din lume nu mă-ncape,
Tot mai străini sunt cei ce ne conduc,
Prăpastia e-atâta de aproape!

Și-așa îmi vine-n cer să mă scufund,
Pădurile din Munți mi-au fost prădate,
Nici nu mai am pe unde să m-ascund
De ochii lor vicleni și nu de moarte!

Cu gânduri mârșave sunt cei ce vin,
Sufletul meu e plin de îndoială,
Tu, pedepsește-i, Doamne, pe deplin
Eu nu mai vreau de-acum nicio răscoală!
....................................................
Trezește-te-adormitul meu popor,
Dreptatea umblă schilavă de-atunci
Și-așa nu-mi vine în zadar să mor
Pe Dealul răstignit și el în furci...

El i-a iertat...
...îi iartă cu toată inima”
Din Testamentul lui Horea...

Cei nouă l-au vândut- ce mârșav preț!
Erau dintru același neam de moți
Și scrie-n Testamentul lui citeț
Că i-a iertat din inimă pe toți,

Să nu le fie veșnicia spartă
Și câștigul blestemat în prunci!
El i-a iertat și încă îi mai iartă
Pentru păcatul săvârșit atunci

Din inima cea fără de mormânt
Acolo-n Țara dragostei de țară-,
Vânduții-vânzători pe unde sunt
Și astăzi de-ar mai fi, l-ar vinde iară?!

Vineri, 28 Februarie 2020

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: