marți, decembrie 22, 2020

Cineva m-acuză...

 



22 Decembrie 2020


Cineva m-acuză de ce mă tot rog

Dimineața, seara,-n fiecare clipă,

Ce nu-mi aparține de ce îmi arog,

De cuvinte zilnic de ce fac risipă?


N-am luat la nimeni vorba de pe buze,

Nici cu Veșnicia nu am pus pariu,

Omul, cât trăiește, poate să m-acuze

Și să nu-mi citească versul care-l scriu!


Știu că el nu are nici Crăciun, nici Paște

Și nu crede-n semnul sfintei mele cruci,

Dar și pentru tine Pruncul Sfânt se naște

Nașterea Mariei tu nu poți s-o spurci...


Uită-te la norii care vin și pier,

Te frămânți degeaba, bucurie tristă!

Scuipă, dar, oriunde, nu scuipa spre cer,

Cine-i vinovatul dacă n-ai batistă?

.............................................................

Cineva m-acuză de ce spun mereu

Cu o bucurie, încă ne-nțelească,

Că există-n ceruri Bunul Dumnezeu!

Silnic să m-acuze, pururea nu-mi pasă...


Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: