luni, decembrie 14, 2020

Slobodă-i Colinda mea...

 



Luni, 14 Decembrie 2020


Slobodă-i Colinda mea,

Vrednic doar să fiu de ea,

Când pe vatra românească

Mi-a pus vremea vremii mască;


Lacrimile-mi curg șuvoi,

Doamne-ndură-te de noi,

Răi suntem și plini de ură

Și de cei străini te-ndură,


Piatră sub aceeași daltă,

Să colindăm laolaltă,

Cum colindam altădată

Vestea cea mai minunată!


Colo-n Viflaimul sfânt

Și oriunde pe pământ,

Pruncul să se nască iar,

Cine să-i pună hotar


Celei mai sfinte făpturi,

Maicii Sale din Scripturi?

Luminează-n Cer o stea,

Slobodă-i Colinda mea,


Gazdă bună și frumoasă,

Dacă n-o primești în casă,

S-o asculți măcar cu drag,

Cum îți murmură în prag


Și în colinduța mea

Să nu dai cu pietre-n ea,

Doar cu mere și colaci,

Tu, Române, să nu taci


Și să nu-ți fie rușine

Să colinzi și tu cu mine!

Nu-i cine colinzii mele

În veci să-i pună zăbrele!


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: