marți, decembrie 15, 2020

Scoală-te, Iancule...

 



15 Decembrie 2020


Ce timp habotnic și mișel

Și ce dezamăgiri diurne!

De ce vă bateți joc de el,

De votul meu, cel de la urne?


V-am dat un vot încrezător

În binele acestei Nații

Și voi luptați, trudiți de zor

Cum să vă împărțiți cârnații!


Ajungă-vă-n curând din urmă

Toate mustrările divine,

Popor sărman, sărmană turmă,

Să urlu de năcaz îmi vine


Când simt cum te strivește tancu,

Cel mai nemernic sub șenile,

De-aceea-l chem acum pe Iancu

Din zările tot mai senile:


Te scoală, Iancule, te scoală

De sub gorunul tău târziu,

Nu dormi, te știu fără-ndoială

Atât de treaz în tot ce scriu!


* * *


Din pulberea glodului mă ridic și vă zic:

Scoală-te, Iancule, nu se mai poate!

Dau totul din țară, dau totul pe nimic,

Petrolul, pădurile, gazele, toate,


Șopârlele Munților din văgăuni,

Din ce ne-ai lăsat, ce-a mai rămas?

Astăzi, oare, mai poți să ne-aduni

Să ne pui libertatea în mâini și în glas?


Ne-au învrăjbit, răii și ne dezbină

Credința, iubirea de țară, de neam,

Plânge tulnicul răstignit în lumină

Și fluierul plânge, Iancule-Avram!


Sărată e pâinea, sunt lacrimi în spice

Coasa de mult a ruginit pe ilău,

Să cadă fulgerul și să despice

Catapeteasma mormântului tău!


Să se cutremure Țara de piatră

Și Arieșul să-și iasă din minți,

Destul am stat în genunchi lângă vatră

Înjosiți, toleranți și cuminți!


Ce vii sunt silabele din Ultimul Dor,

Să ia aminte cei din Palate,

Ce mârșave sunt socotelile lor,

Scoală-te, Iancule, nu se mai poate!


Nicolae Nicoară-Horia







Niciun comentariu: