joi, iunie 24, 2021

Ce va fi, oare, acest copil...

 



Ce va fi, oare, acest copil?”

Ev. Luca 1, 66

-Restituiri-


Iertați-mi gândul acesta umil

Și părinții mei l-au avut mai întâi,

Ce va fi, oare, acest copil?”

Se întreabă, fericiții la căpătâi!


Așa se-ntreba mulțimea și-atunci

La Nașterea Pruncului biruitor,

Pruncul cel mai iubit dintre prunci-

IOAN, Proorocul Botezător!


Din leagăn, până-n marginea scânteii,

Pe pământul acesta, de la cer, la genune

Bucurați-vă, tați, dați cinste femeii

Ce poartă în pântec această minune!


Bucurați-vă, mame, de nașterea lui,

Slăvit fie sânul care-alăptează,

Fără Pruncul născut nicio dragoste nu-i,

Cum nu e lumina fără de rază!


Ioan...

Şi-i vei pune numele Ioan!”

Aşa i-a spus îngerul,

celui mut

în ne-credinţa Cuvântului...

IOAN!

IO-AN!


Dezleagă-mi, Doamne, limba,

Să pot grăi cu ea,

Nu am crezut când Vestea

I-a spus deșertăciunii,

Un Prunc la bătrânețe din Duh

Tu vei avea,

Azi Fiul meu se naște

Din pântecul minunii.

Ca el Prooroc în lume,

Botezător nu îi,

Acela care strigă,

Cum în Scriptură scrie:

Să fie netezită în veci

Cărarea Lui”,

Dar cine îi aude porunca

Din pustie?

Dezleagă-mi limba, Doamne,

De lut și iartă-i vina,

Mă leagă pe vecie

De numele lui sfânt,

Slăvită fie ziua

Când l-a numit Lumina

'Nainte-mergătorul Iubirii

Pe pământ...


Pruncul din pântecul Mamei...


Fiecare copil este un înger..”

Ce fericit,

ce trist e uneori,

pruncul din pântecul Mamei!

Acolo

el simte, aude și înțelege

toate bucuriile

și durerile

noastre!

Când ochii Mamei plâng,

plânge și el

în întunericul

dinaintea luminii!

Cântecele de dragoste,

și toate poveștile

lumii

de acolo încep!

Aveți grijă

de surâsul copilăriei,

cel dinainte

de naștere...

Mamelor!

Respirați cu băgare de seamă!

De respirația voastră

depinde

liniștea pruncului.

Din pântecul inimii el învață

în fiecare zi

să iubească,

să ierte,

să se bucure de viață!

-Restituiri-

Joi, 24 Iunie 2021


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: