sâmbătă, iunie 19, 2021

Moșul...

 




Mergea bietul om agale pe drum,

Simt respirația cum mi se taie,

Cuvintele-acestea le-aud și acum:

Te caută moartea pe-acasă, tataie!”


Mă-ntunecă notele grave din ton

Și aerul plin de mizerii mă doare,

Indi-vidul acela ciudat, cu breton,

Sorbea dintr-o sticlă un fel de licoare...


Vai, cât de-aproape e ziua de mâine!

Cât întuneric în ochii spurcați!

Bătrânul mergea să-și cumpere-o pâine

Cu Dorul departe la dragii plecați...


El a fost și rămâne al vieții strateg,

Cerul deasupra de gând se-ncovoaie

Ce-i ura aceasta, eu n-o înțeleg:

Te caută moartea pe-acasă, tataie!”


Moșii de vară...

-Restituiri-


E tot mai durută lumina de-afară

Și soarele parcă e plâns după nori,

Sâmbătă, astăzi sunt Moșii de vară,

Cuvântul „moș” îmi aduce fiori!


Datinile noastre, care mai sunt,

Rând pe rând fără parastase ne pier,

Mâine vin Rusaliile peste pământ,

Duhul cel sfânt se pogoară din Cer!


Cei ce nu pot și nu vor să-nțeleagă,

Sunt tot mai puternici, mai mulți,

Genunchii mei slabi încă se roagă:

Părinte al Moșilor mei, să-i asculți,


Iartă-le, Doamne, păcatele lor,

Păcatele noastre nenumărate,

Sunt „Moșii de vară” și cuvintele dor,

Doamne, adu pe pământ Sănătate,


Sănătate în trup și în mintea bolnavă

A celor ce astăzi se cred dumnezei,

Duhul cel sfânt îl trimite din slavă

În numele moșilor și strămoșilor mei!

Sambătă, 19 Iunie 2021

-Moșii de vară-


Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: