vineri, ianuarie 06, 2023

BOTEZUL...

 



Proorocul Ioan l-a botezat pe El,

Botezului de-a pururea mă-nchin!

Poemul meu, în chip de porumbel,

Să se pogoare peste voi! Amin.


El vine fericit dinspre Iordan

Văzând minunea cea dumnezeiască,

Fără Botez credința e în van,

În van e orice ființă omenească!


Primiți lumina lui dintre cuvinte,

Cea întreită cu fiorul sfânt,

Cei care


nu cred să ia aminte:

Botezul este Unul pe pământ!


Neclintit îmi va rămâne Crezul,

Întreb și eu, precum atunci Proorocul:

Fără credință, Doamne, ce-i botezul,

Din inimă cine să-i stingă focul?

Vineri, 6 Ianuarie 2023


Se sfințește apa...


Cred în adevărul care mi s-a spus,

În el niciodată nu se face seară,

Astăzi se botează prin cuvânt Iisus,

Apele sub ceruri tainic se înfioară,


Se botează Fiul, cel trimis anume,

Ioan îi recunoaște glasul și se-nchină,

Duhul Lui se-aude iarăși peste lume

Și se umple casa noastră de lumină!


Azi e Boboteaza, sufletul nu minte,

Din vecia-n care ne privești acum,

Doamne al iertării, eu te rog fierbinte

Ne botează gândul obosit de drum...


Prietene de-aproape și din depărtare,

Istovit de sete-apleacă-te și bea,

Se sfințește apa cea vindecătoare,

Fericit e omul care crede-n ea!


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: