vineri, ianuarie 20, 2023

Îmi stăruie-n minte...

 




Îmi stăruie-n minte, ca o sărbătoare,

Omul acela venit de la țară

Cu opincile lui strălucitoare,

Cu fruntea înaltă și ochii de pară,

Acolo-n palatul pardosit cu covoare...


E Rex Horea, omul din Munți,

Cu traista înflorată, plină de plâns,

De lacrimile celor umiliți și mulți,

De toată Istoria nespusă-îndeajuns

Cu durerea din râuri, sfâșiată sub punți!


Îmi stăruie-n minte, ca mirosul de crin,

Cel ce nu s-a descălțat de opinci niciodată,

Cu ele-a călcat peste ierburi și spini,

Numai când i-au tras trupul pe roată

Călăii aceia, blestemați și străini-


Blestemate fie și acele porunci!

Mă întreb, cum se întreabă destui

Dintre frații mei moți, de pe dealuri și lunci,

Unde sunt îngropate opincile lui,

Unde e îngropat Stăpânul de-atunci?


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: