sâmbătă, ianuarie 28, 2023

Nu există Om fără-amintiri...

 



Mă uit în ochii tăi, să nu te miri,

Uitarea” mea eu știu că nu te doare,

Nu există Om fără-amintiri,

Până și pruncul nenăscut le are!


Cum ne cuprind aducerile-aminte,

Ca aripile vântul dintr-un zbor,

Auzul meu se umple de cuvinte

Și-atât de liber sunt, eu-robul lor!


De când te-am întâlnit întâia dată

A tresărit în Duhul ei scânteia,

Clipa aceea fie lăudată,

Bărbat fiind, am cunoscut femeia!


Minune-i sfânta lui alcătuire!

Din sfânta jertfă se zidește Dorul,

Nu există Om fără-amintire,

Nici piatra și nici iarba, nici izvorul...


Ești lângă mine...


Ești lângă mine dar, precum e frunza

Unui copac pe ramul ei îngust

Și-aud și văd cum se-nfioară bluza

De dorul unui Dor mereu august...


Să dăm toată tristețea la o parte,

Și bucuria s-o strigăm pe nume,

Ești lângă mine, nu ne mai desparte

Niciun oftat din câte sunt în lume.


Ești lângă mine și tu știi aceasta,

Nu mai găsești cuvintele din grai,

Nedumerită îmi tot pipăi coasta

Ca Eva lui Adam atunci în rai...


Și cât de minunată este Viața!

De Adevărul ei pe veci te leg,

În zori să ne găsească dimineața

Unul singur, ca un măr întreg!


Ești lângă mine, să nu-ți fie teamă,

Încet și cu răbdare-acum te scriu

Și mai aproape gândul tău mă cheamă,

Cu tine-n brațe sunt atât de viu!


Nicolae Nicoară-Horia

Sculptura: Alessandro Puttinati (1844)


Niciun comentariu: