joi, ianuarie 05, 2023

Poezia și mama...

 




Ce greu m-apasă aerul, mi-ai spus

Și sufletul din mine-i tot mai sus,

Azi înțeleg durerea de atunci,

Urc înspre tine Muntele pe brânci,


Când o s-ajung pe culme nu mai știu,

Acolo niciodată nu-i târziu...

Mai am de scris poemul până-n zori,

Mi-e dor de vorba ta adeseori


Ce mi-o spuneai cu vocea tremurată-

Mai stinge lampa, culcă-te odată!”

Lampa aceea tristă cu petrol

Și copchilul... „adormea” sub țol;


Dar Poezia, dacă ea te place,

Tânăr sau bătrân nu ai ce-i face,

De-atunci și astăzi o aud cum vine-,

De ce te culci? Hai, joacă-te cu mine,


Recită-mă, așa cum sunt, frumoasă,

Ce zice lumea, treaba ei, nu-mi pasă

Și-n suflet se revarsă dimineața,

Ce fericită, ce frumoasă-i viața!

.............................................

Și joaca asta mi-e atât de dragă!

Oricine poate-acum să mă-nțeleagă,

De ce cuprins de-o negrăită pace

Atunci când scriu, duminică se face...


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: