vineri, ianuarie 27, 2023

Mi-e dor de „Trei culori”...

 



Mi-e dor de Ciprian, de „Trei culori”,

De când vă strig „Deșteaptă-te, Române,”

Ziua, noaptea, dimineața-n zori,

Românul meu nedeșteptat rămâne!


Badea Traian s-a pliclisit și el,

Tot numărând oștirile pierdute,

Degeaba îl cântăm cu-atâta zel,

Imnul acesta doarme pe redute.


Imnul cel vechi mi-a fost atât de drag,

Izbăvitor de uneltiri oculte,

Se-aud cum plâng culorile din steag

Și dacă, cine să le mai asculte?


Cum poți, române, să nu-l înțelegi?

Cuprind de-o bucurie „vinovată”,

Am cântat, tată, Daciei întregi!”

Întreagă oare va mi fi vreodată?


Simt Aerul din jur tot mai greoi

Și soarele e-aproape lângă zare,

Se ofilește sufletul din noi,

De-atâta somn, de-atâta nepăsare!

Vineri, 27 Ianuarie 2023


Nicolae Nicoară-Horia


Trei culori


„Trei culori cunosc pe lume
Ce le țin de-un sânt odor,
Sunt culori de-un vechi renume
Suveniri de-un brav popor.


Roșu-i focul ce-mi străbate,
Inima-mi plină de dor
Pentru sânta libertate
Și al patriei amor.


Auriu ca mândrul soare
Fi-va’l nostru viitor
Pururea’n eternă floare
Și cu luci netrecător


Iar albastrul e credința
Pentru țară ce-oi nutrim
Credincioși fără schimbare
Pân’ la moarte o să-i fim


Pân’ pe cer și cât în lume
Vor fi aste trei culori
Vom avea un falnic nume
Și un falnic viitor,


Iar când, fraților, m’oi duce
De la voi ș’oi fi să mor
Pe mormânt, atunci să-mi puneți
Mândrul nostru tricolor.”


Ciprian Porumbescu


Niciun comentariu: