joi, ianuarie 12, 2023

Liniște...

 




De-o vreme și vremea e tot mai de mult,

Din Copilărie, poate dinainte de ea,

Oameni sfădindu-se nu mai pot să-i ascult,

Ascultarea aceasta mi-e atâta de grea!


M-a născut Mama dintr-o liniște-adâncă,

Acolo pe Dealul dinspre Răsărit,

De se-auzeau vâlvele cuibărite în stâncă,

Printre aurul moților mei, răzvrătit...


Am băut liniște dintr-o fântână,

Cum bea soarele apă din nor

Și-acum Copilul, cu ulciorul mână,

Stă în genunchi lângă izvor!


Din Rai se-aud mere coapte cum cad,

Adamul din mine e-atâta de viu!

În Acasa aceea, la masa de brad,

Mă cheamă mereu Poezia s-o scriu


Și picură liniștea din icoane pictată,

Icoanele rămase în sufletul meu

Cu chipul tău, mamă, cu chipul tău, tată,

După asemănarea cu Dumnezeu...

Joi, 12 Ianuarie 2023


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: