joi, februarie 25, 2021

De-aici mă știu...

 


Joi, 25 Februarie 2021


Câte neamuri risipite-n lume,

Câte neamuri felurite sunt,

Ca nația pe care-o port în nume

Nu mai este alta pe pământ!


Vor spune unii: ce deșertăciune!

O Țară plină de avari și hoți,

O dezbinată, tristă națiune,

De la bătrâni și până la nepoți!


Și totuși o iubesc, ca nimeni altul,

Cum îmi iubesc lumina din grădină,

Cu tot adâncul și cu tot înaltul

Pe-altarul ei genunchii mei se-nchină!


De-aici mă știu, din Dacia străbună,

Cu Davele din piatră și din Dor,

Acolo-n Munți, când tulnicele sună

Și soarele suspină după nor...


Nicicând în viață nu mi-a fost rușine

Să-i spun aproapelui de unde vin!

Aici și Dumnezeu, din zări divine,

Nu mi-a fost un Dumnezeu străin!


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: