joi, februarie 04, 2021

Iancu cel mic...

 


Joi, 4 Februarie 2021

Iancule mare,

Bravule tare

Cu noi să fii

Tu însoţeşte

Şi însuflețeşte

Pe ai tăi fii”.


Vreau Bunicule să-mi spui,

Cum n-ai spus-o nimănui,

Ia o coală de hârtie

Și scrie-mi povestea mie...


Sunt eu mititel pe lume,

Nu știu de ce port în nume

O povară-atât de dulce,

IANCU nu vrea să se culce


Și oriunde-n tot ce face

Iancu mamii n-are pace

Și așa în sus și-n jos

Iancu mamii, cel frumos


N-are liniște defel,

Tot gândindu-se la el...

Când mă strigi pe nume, dară,

Munții noștri se-nfioară,


Aerul din jur se-aprinde,

Dragostea lui mă cuprinde,

Fluierul din ceruri plânge

Și la pieptul lui mă strânge...


Da, nepotul meu cel drag,

Dinspre Dorul lui mă trag

Precum raza de la soare,

Setea sfântă din izvoare...


Poartă-i, dar, pe-această lume

Adevărul sfânt din nume,

Iubitor de Neam și Țară,

Niciodată o povară!


Împlinindu-i prin cuvânt

Testamentul lui cel sfânt,

Atunci când vei crește mare,

Să-i pui răului hotare!


Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: