duminică, aprilie 04, 2021

Crucea...

 







Dă-mi putere, Doamne, oriunde mă voi duce

Să-mi port cu demnitate pe umeri sfânta cruce,

De va cânta cocoșul, ca Petru altădată,

Nicicând să nu mă leapăd de fața Ta curată!


Când semnul ei, Părinte, cu dragoste îl fac

La unii știu prea bine că nu le sunt pe plac,

Mă scuipă și ce-i dacă, urmându-L pe Hristos

Scuipatul totdeauna el vine doar de jos...


Prigonitorii astăzi sunt tot mai mulți, mai răi,

Iar Crucea mistuită să-Ți fie în văpăi,

Tu iartă-mi întrebarea ce vrea să mă răpună:

În locul Crucii Tale pe cine vor să pună?


Hristosul, Cel pe care L-au răstignit păgânii,

Din Biblie să-L șteargă râvnesc întruna unii,

Vreau Sfânta Zi de Paște, când Fiul Tău învie,

Precum Crăciunul, Doamne, deodată să ne fie!


Fericită-i mâna mea

Și lumina când o scrie,

Crucea nu-i o nebunie

Pentru cei ce cred în ea!


O avea ascunsă-n sân

Copilașul de o schioapă,

El știa că ea îl scapă

De dușmanul cel păgân!


Învățând smerit la școală,

Suflet, suflețelul meu

Ce credea în Dumnezeu,

Prunc sărman cu burta goală-


Măi școlare Nicolae,

Nu-ți fă cruce, nu ți-am zis?

Pentru semnul interzis

Deseori luam bătaie;


Sfintei cruci eu mă închin

Și-nchinarea nu mi-e grea,

Mama o purta cu ea

Sub cămașa ei de in!


Crucea nu-i o nebunie

Pentru cei ce cred în ea!

Fericită-i mâna mea

Și lumina când o scrie...

Duminică, 4 Aprilie 2021

(Duminica Sfintei Cruci)


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: