joi, aprilie 29, 2021

Sărutul...

 




Pe cine-L voi săruta, Acela este!”

De câte ori cocoșul a cântat

Nu mi-am lepădat din suflet dorul,

Nici nu mai știu din câți m-au sărutat

Cine-a fost și-mi este vânzătorul!


Pretutindeni l-am simțit pe-aproape

Ca umbra care vine-n urma mea,

Nici ea de-o vreme nu mă mai încape,

Vânzarea câți arginți cuprinde-n ea?

-Restituiri-
* * *
Mă mistuie Gândul şi nu-l pot stinge,
Mâinile mele sunt pătate de vină,
Sărutul tău, Iuda, şi astăzi mă frige,
Sărutul acela blestemat din Grădină...

Oriunde mă poartă paşii prin lume
Când e Duminică-n sufletul meu
Vin dinspre tine târcoale anume
Ispitele Clipei, ispite mereu...

Vin îndoielile fără de veste
Să mă cuprindă în mrejele lor,
Biblia, oare, nu-i o Poveste,
Iisus, nu-i un biet şi umil călător?!

Voi, toate-acestea, fugiţi de la mine,
Aici, între coastele mele e vie
Porunca Acelui ce vine şi Vine!
De la naşterea mea întâmplată să fie...

Tot mai departe de marginea zării
Se tulbură Gândul şi nu-l pot atinge,
Acolo-n Grădina din Joia vânzării
Sărutul tău, Iuda şi astăzi mă frige...


Vânzătorul...

Întotdeauna l-am simțit și eu

Pe vânzătorul împrejurul meu

Socotindu-mi plin de râvnă prețul,

Mă cuprinde mila și disprețul


Și ființa mea se umple de fiori,

Când mi-aduc aminte adeseori

De ochii lui înveninați de iudă,

Gândul meu și sufletul asudă...


Din banii câștigați pentru vânzare

Niciun folos în lumea asta n-are,

Nici celălalt, ce l-a vândut pe El

Nu își mai află liniște defel!


Din Joia, cea mai neagră dintre toate,

Cuvintele din vers sunt supărate

Și-acum se plimbă lacom prin Grădină

Așteptându-L pe Cel Viu să vină


Să-i dea sărutul cel promis, de moarte,

Durerea în durere mă împarte

Și Răstignirea-mi sângeră sub pleoape-

Duminica Învierii e aproape!

Joi, 29 Aprilie 2021

din Săptămâna Patimilor


Niciun comentariu: