miercuri, septembrie 08, 2021

De Ziua ei...

 




Maria- Miriam

Anul 23 î.e.n.

-Restituiri-

Ca toate mamele de pe pământ

Eu știu că și Maria s-a născut,

Ea, Născătoarea sfântă din cuvânt,

Ziua ei să-mi fie pururi scut!


Ziua ei să ne aducă-aminte,

Nimic nu e ca viața mai presus,

De parcă stau la sânul ei fierbinte,

La sânul care-a stat atunci Iisus...


MARIA- „vasul cel ales” și fericit,

Maica Lui, fecioară preacurată,

Ea s-a născut din Duhul prorocit

De îngerul Gavriil, în vremea dată;


Se umplu de lumină ochii mei,

Celor ce nu cred le iert dojana,

Să ne bucurăm de Ziua ei,

Precum părinții, Ioachim și Ana!


Și bucuria să ne fie întreagă,

Sufletul meu se umple-acum de har,

De Ziua ei, ce sărbătoare dragă!

Tot omul să o aibă-n calendar...


S-a născut Fecioara...


Cu Vestea minunată poemul se-nveșmântă,

S-a născut Fecioara din Cuvântul spus,

Fie binecuvântată Ziua ei cea sfântă!

Maria, dintre toate, ea-Mama lui Iisus!


La mulți ani! Lumina lăcrimează-n vie,

La mulți ani! Copilă se-nfioară merii

Când îți spun pe nume fericiți, Marie,

Părinții tăi, din marginea durerii


N-a uitat de tine neamul meu și Țara

Tot mai pângărită de străini atei,

La mulți ani, Române, s-a născut Fecioara,

Să ieșim cu toții înaintea ei


Plini de bucurie, să înălțăm cântare,

Să răsune Munții, văile de jos,

S-a născut Fecioara! Scumpă sărbătoare,

La mulți ani vă fie Ziua cu folos!

8 Septembrie 2021


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: