vineri, septembrie 03, 2021

L-am auzit pe Iancu...

 



-Restituiri-


L-am auzit pe Iancu trecând prin Munți călare,

L-am auzit pe Iancu din cel din urmă Dor,

Un fluier dintre lacrimi din versul meu mă doare

Și stelele din ochii înrourați mă dor!


L-am auzit pe Iancu tunând pe Detunate,

Simțeam în mine cerul durut cum se prăvale:

Deșteaptă-te, Române, așa nu se mai poate,

Că ni se duce Țara și neamul ei la vale!


E-o liniște deșartă acum printre-aurari,

De-a ruginit și vremea uitată în depou;

Amirosea a toamnă prin codrii tot mai rari

Cu duhul până-n zare răsfrânt ca un ecou...


L-am auzit pe Iancu, dă Doamne-așa să fie,

Adevărat să-mi ardă auzul din cuvânt,

Prin Țara Românească icoana lui cea vie

Să lumineze iarăși din sfântul Jurământ!

Vineri, 3 Septembrie 2021


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: