sâmbătă, octombrie 09, 2021

Când eram copil...

 



Când eram copil, țin minte,

Mă visam să fiu bătrân,

Știu că n-am fost prea cuminte,

Nu m-a alintat la sân


Viața asta, dulce-amară,

Plină de-Adevărul ei,

Am crescut de mic la țară

Printre zâne, printre zmei...


Nu se vindecase încă

Lacrima după război,

Tata era dus la muncă,

Mama se-ngrijea de noi;


Eu cu fratele mai mare

Pășteam vitele pe plai,

N-aveam vreme de pierzare,

Tot „no,gata? și „no, hai!”


Mai plecam și noi de-acasă

După fluturi, după nori,

Tristă viață, dar frumoasă

Și ce sfinte sărbători!


Vremea astăzi de nu-i multă

Niciodată nu mă plâng,

Pruncul de atunci ascultă,

Cânt-o mierlă sus în crâng;


Cântecul mi-aduce-aminte

De-un copil culcat în fân,

Știu că n-am fost prea cuminte,

Nici acum când sunt bătrân...


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: