marți, iulie 28, 2020

Casa din duh...





28 Iulie 2020

Departe, acolo în zarea din zare,
Între văzduhul deplin și pământ,
E-o casă din aer ce nu-i de vânzare,
Cum să vinzi duhul ei sfânt?

Fără ea Valea doinește pustie,
Fără ea Dealul nu e rotund,
Atunci când afară e vijelie
În liniștea ei mă ascund...

Lângă un leagăn durut din nuiele,
La masa aceea, cioplită de tata,
Stau seara la cina cuvintelor mele,
Și-așa fără veste poemul e gata.

Căsuța mea plină de-aduceri-aminte,
Duhul din tine, știu, mă veghează,
În cohea de-alături miroase-a plăcinte
Și îngerii parcă din rame oftează,

De bună seamă și ei sunt flămânzi
Și-așa împreună întotdeauna am fost,
Acasa mea dragă, mereu mă ascunzi
În oftatul acela ce-l știu pe de rost...
........................................................
Ea nu-i de vânzare și așa o să fie
Și-atunci când copilul ce sunt se va duce
Cu dor de ea, de tine, poezie,
În leagănul din stele să se culce...

Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: