duminică, noiembrie 14, 2021

Aproapele...



-Cuvinte duminicale-


E toamnă și-i Duminică afară,

La mine-n suflet nu mai știu ce îi,

Neliniștea în lung și-n lat mă ară

Și gândul meu nu are căpătâi.


Citesc din Cartea Sfântă pericopa

Despre cel căzut între tâlhari,

Levitul de atunci, grăbit și popa

Trec și azi pe-alături solidari...


Samariteanul, cel pătruns de milă,

Îi oblojește rănile cu vin

Și simt cum mă cuprinde-un fel se silă

Dinspre aproapele plin de venin...


Să fii milostiv...


Orice supărare știu că nu e bună,

Mai ales aceea fără de motiv,

Din copilărie în urechi îmi sună:

Să nu uiți vreodată să fii milostiv!”


Nu e grea porunca facerii de bine,

Chiar dacă „mulțamul” nu îți vine-n veac,

Cineva pe lume-i mai bogat ca tine,

Cineva pe lume e mult mai sărac!


Fericită-i mâna care dăruiește,

Sufletul din tine amiroase-a rai!

Nu întotdeauna cel care primește

Are trebuință pentru tot ce-i dai...


Și la bătrânețe în urechi îmi sună,

Călător prin viață să fii milostiv!

Nici prea multă milă știu că nu e bună,

Față de-un aproape, leneș și bețiv...


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: