sâmbătă, noiembrie 06, 2021

Îmi strig durerea...

 



Nu-mi obosește sângele în vine,

Nici trupul meu, asemeni unui râu,

Din neodihna lui de unde vine

Cine să-i pună sufletului frâu?


Când toată ființa mea e-atât de vie!

Ca vestitor al Moților ce sunt

Cât încă Țara asta nu-i pustie

O să îmi strig durerea din cuvânt,


Cum și-a strigat-o celălalt pe roată

Acolo sus, pe Dealul greu de furci,

Poate-mi aude cineva vreodată

Glasul prea durut pe la răscruci.


Cei ce-au venit s-au vrut aici stăpânii,

De peste tot, ca vântul cel turbat,

Te-au răstignit pe cruce toți păgânii

Și-acum i-aud în cuie cum te bat!


Am fost și voi rămâne lângă tine,

Bogată Țară, de noroc săracă,

Nu-mi obosește sângele în vine,

Nici inima nu știe cum să-l tacă...


Nicolae Nicolae-Horia

Niciun comentariu: