luni, noiembrie 08, 2021

Arhanghelii...

 



Neputincios în fața voastră sunt,

Arhangheli-Mihaile și Gavriile,

Călător și eu pe-acest pământ,

Cel numărat de clipe și de zile-


Voi, Vestitorilor de Vești anume

Și de cuvântul care-l scriu acum,

Mi-ați dat aici o soartă și un nume,

Un adevăr, o viață și un drum.


Maica mea, cea dinspre umilință,

Când m-a născut, acolo în pridvor,

M-a învelit în aer și-n cătrință

Și-n loc de lapte mi-a dat numai dor,


De-aceea azi, de ziua voastră întreagă,

Mi-e sufletul și trupul ca un nor-

De voi atâtea amintiri mă leagă!

Să-mi fiți în toate pururi de-ajutor


Și-acestui neam din care eu mă trag

Să îi aduceți cea mai sfântă veste,

Că fără Dumnezeu pe-acest meleag

Nimic statornic în cuvânt nu este!


Îngerii arhangheli...


M-a trezit azi-noapte, pe la ora trei,

O lumină caldă, blândă, în fereastră,

Cu o bucurie sfântă, erau ei,

Îngerii-arhangheli: azi e ziua noastră!


Îngerii-arhangheli, cât de dragi îmi sunt!

Le-am auzit glasul din copilărie,

Ei îmi cunosc viața toată pe pământ,

Vestitori de Pace și de Poezie...


Eu întotdeauna am crezut ce spun,

Alții, dimpotrivă, cred că e-o poveste,

Dar eu nu mă supăr, Doamne, la ce bun?

Fiecare crede numai în ce Este...

8 Noiembrie, mereu


Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: