vineri, aprilie 13, 2018

Am îndrăgit țăranii...





Vineri, 13 Aprilie 2018
din Săptămâna Luminată, spre seară...

Am îndrăgit țăranii din fragedă pruncie
Cu doina-nlăcrimată mereu la sânul lor,
Ioan, Gheorghe, Nicolae, Vasile și Marie,
Aceste vii icoane și altele mă dor!

Cu veșnicia scrisă în soartă și în nume
Am îndrăgit țăranii din Satul meu natal,
Amirosind a grâne când am plecat în lume
Ei au rămas de veghe acolo sus pe Deal.

Am îndrăgit țăranii și gândul meu de-acum
Tot printre ei își află răvnita alinare,
Târziul se aude bolborosind pe drum
Și Țara românească tot mai puțini îi are...

De m-am întors acasă, i-am așteptat să vină,
Acum, ca niciodată, zub zarea cea străbună
Stau scaunele mute și nimenea la cină
Nu a venit să-mi spună: „Poete, sara bună!”

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: