miercuri, noiembrie 21, 2018

Intrarea în biserică...



21 Noiembrie 2018
-Restituiri-

Odată Înțeleptul din mine îmi zise
Și adevărul acesta e încă în floare:
Nu toate intrările ne sunt permise,
Nu toate intrările sunt necesare!

Câteodată pragul de sus te împiedică,
Și cât de înalt e pragul de jos!
De copil am învățat Intrarea-n biserică
Și învățătura mi-a fost de folos!

Acolo, în liniștea gândului sfântă,
Cu sufletul mereu lipit de altar,
Am auzit îngerii cerului cum cântă
Și Cântarea aceea nu e-n zadar!

Acolo mi-a răsărit poemul pe buze
Și-așa mi-a rămas, însetat de lumină,
Cei ce nu intră, să nu mi se scuze,
Pentru toți e aceeași iertare divină...

Și acum Înțeleptul din mine îmi spune,
Și adevărul acesta e încă în floare:
Nu toate intrările din viață sunt bune
Nu toate intrările sunt necesare!

Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: