vineri, iulie 10, 2020

Doina mea vindecătoare...



Vineri, 10 Iulie 2020

Doina mea, doină de jale,
Că de bucurie-ai fost,
Te aud venind pe cale
Și călare și pe jos;

Doina mea, de-o vreme-ncoace
Peste tot unde mă știu,
Nu ai liniște, nici pace
Întotdeauna când te scriu!

Iarba geme pe coline
Tot mai arsă și mai multă,
Plânge sufletul din mine
De durere când te-ascultă!

Doină, doina mea cea vie,
Cine te-a lovit în glas
A plecat ca o stihie,
Pururea tu ai rămas!

Tulnicul se-aude-n zare,
Cerul cade peste Râu,
Fluierul în Munți tresare
Din șerparul de la brâu,

Doină, Doină-Rugăciune
În cuvântul care-l spun,
Iancu plin de-amărăciune
Lăcrimează sub gorun;

Te horește Crăișorul
Horea dintre izvoare,
Stâmpără-mi și mie Dorul,
Doina mea vindecătoare!

Necuprins de îndoială
Sufletul să ne rămână,
Vindecă de orice boală
Toată Nația Română!

Adevăr și adăpost,
Leagăn și mormânt mereu,
Doină, tu aici ai fost
Între noi și Dumnezeu!

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: