marți, octombrie 02, 2018

Holoangărul din mine...





2 Octombrie 2018

Nu are liniște holoangărul din mine,
Nu are liniște și nici noroc,
Povestea de la gurile de mine
A-ncremenit de-o vreme pe șaitroc;

Nici Arieșul parcă nu mai poartă
Dureri de aur lunecând pe prund,
Așa îmi vine să mă duc din soartă
Și-n lumea negrăită să m-ascund...

Norocul bun” l-a prăpădit năpasta,
De celălalt „noroc” de-acum mă tem,
Câtă mizerie-i pe lumea asta,
Câtă mizerie și cât blestem!

Prin Munții tot mai triști și mai golași
Mă poartă amintirile de-a valma,
Compatrioții mei, vânduți și lași,
O să v-ajungă din strămoși sudalma!

Moții și-n somn vorbesc despre cianură,
Cu dorul vitregit dinspre ortaci
Și cineva îmi face semn spre gură
Cu lămpașul fumegându-i: taci!

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: