vineri, decembrie 14, 2018

Cât am colindat...





Kuppenheim, Baden Württemberg
Vineri, 14 Decembrie 2018

Cât voi colinda în jos și-n sus,
De-a lungul și de-a latul pe pământ,
Munți ca Apusenii-n lume nu-s,
Nici ca Moții oameni nu mai sunt!

În sufletele lor, mereu bogate,
Fericit e cel ce a pătruns,
Dumnezeu le-a pus aici de toate
Și aur și durere îndeajuns!

De legământ nu-i nimeni să-i dezlege,
De Legământul dat întâia oară,
Din Țară și din datini și din lege
Nu i-a scos niciun dușman afară!

Pe crestele cernite de sub nori
Stau de veghe Horia și Iancu,
Între primejdii prinși adeseori
Dinspre moarte apărându-și flancu'!

Acolo mi-a fost dat spre dimineață
Să văd lumina lumii-ntâia oară
Și de-atunci am să o port prin viață
Până se face în cuvinte seară...

Cât am colindat în sus și-n jos,
Pe pământ de-a lungul și de-a latul,
Un alt câștig nu-mi este de folos,
Care să-i pună sufletului hatul!

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: