vineri, august 27, 2021

Amintirea din icoană...

 




-„Mamă, spune-mi ce te-ai visat azi-noapte?”

-„Știi tu mai bine decât mine...

Dă-mi un strop de apă...

M-am visat că mă făceam sănătoasă...”

Din „File de Jurnal- lacrimi la căpătâiul Mamei”.

-Restituiri-


Amintirea niciodată nu se destramă,

Oricâte vifore ne lovesc peste față,

Maica mea, cea orfană de mamă,

Întâiul meu țipăt dinspre viață,


Floarea suspină între petale,

Suspinul, zadarnic, nu pot să-l traduc,

Eu port cu mine cuvintele tale

Ce pe-o merinde, oriunde mă duc...


Astăzi e ziua ce ți-a fost dată

Acolo în Munții fără de-apus,

Fie-ți Nașterea binecuvântată

Și odihna veșnică unde te-ai dus!


E ziua ta, Mamă...


Ce mut e ceasul fără tic-tac,

Zadarnică-i pâinea fără de grâu!

De Ziua ta, Mamă, aș vrea să tac,

Mă cufund în durere ca într-un râu...


Dar apa-i adâncă din cugetul meu,

Mi-ai spus odată, de-atunci țin minte,

Porunca aceea mi-e povață mereu-

Ai grijă de tine și de cuvinte...”


Când veneam acasă mă rugai deseori

Acolo pe Deal, în căsuța străbună,

De ziua mea, Nicule, să nu-mi aduci flori,”

Ea-floarea orfană de mama ei bună...


Clipa aceasta miroase a scurm,

E ziua ta, Mamă, mi-e sufletul frânt,

Dumnezeu să te aibă în grijă de-acum,

Eu am avut cât ai fost pe pământ...

Vineri, 27 August 2021


Nicolae Nicoară-Horia


Din Albumul: „Mama ca o Duminică...”

Niciun comentariu: