joi, noiembrie 30, 2017

Rugă nehotarnică...


Joi, 30 Noiembrie 2017

Din copilărie așa mă rugam
Și rugăciunea era nehotarnică:
Ferește-mi, Doamne, acest neam
De ură și de moartea cea grabnică,

Ferește-mă și pe mine de silă
Și-alină-mi oftatul cel greu!”
Cu câtă-ndurare cerească și milă
Te uitai înspre sufletul meu!

Acolo, în Munții de Aur, știi bine
Ce dureri îndurat-au românii,
Mânuțele mi le ridicam înspre Tine,
Precum curcubeul deasupra fântânii!

Mă rugam pentru Horea și pentru Avram
Să le dai odihna cea veșnică,
Pentru Țara aceasta întreagă ce-o am
De jertfa lor pururea să fie vrednică!

Potolește-i dușmanii care mai sunt
Și-i sapă zinic la temelie,
Tu ne-ai lăsat aici pe pământ
O patrie cu numele sfânt-Românie!

Și-acum la bătrânețe mă tog smerit,
Iar brațul Tău să cad nu mă lasă,
De rele-ntotdeauna Tu m-ai ferit,
Și nu mi-ai spus niciodată: nu-Mi pasă!

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: