marți, mai 07, 2019

Nuntă de mai...



7 Mai 2019
7 Mai 1978
Ferice e fereastra în care te-am zidit...”



-Restituiri-

Ploua și-atunci pe dealurile mele,
Eu mirele din Mun
ţi și tu mireasă
Acolo în c
ăsuţa de sub stele,
Cea dintre toate, singura- Acas
ă!

Ploua
și-atunci şi erau flori de mai,
Cât
ă risipă albă de petale!
Ce minunat, dumnezeiesc alai
În urma noastr
ă şerpuind a vale...

Ploua
şi-atunci, îţi mai aduci aminte,
R
ăspunsul meu flămând de întrebări?
Dar ploaia era cald
ă și cuminte,
Cu fulgere
le încremenite-n zări.

Ploua
şi tu râdeai- Copilărie!
Acolo, între noi
şi Dumnezeu,
Era în tine- atâta Poezie-
Ierusalimul sufletului meu...

Nunta noastră...
7 Mai 1978

Nunta noastră n-am s-o uit în veci!
Mi-e dorul într-un leagăn de nuiele
Și te aud prin gândul meu cum treci-
E nuntă iar pe Dealurile mele

Mult mai înalte-acum și mai tăcute
Și muzica aceea-i mult mai lină,
Mireasa mea, ce vămi necunoscute
Îmi jinduiesc vederea din lumină!

Atâtea flori ți se-așterneau în cale!
Cădea din cer o rouă preacurată
Acolo-înspre Biserica din Vale
La cununia care ne-a fost dată.

Azi dacă mă citești de ce suspini
Când te îmbracă-n alb aceeași fată?
Nuntașii de atunci sunt mai puțini
Și-Acasa mea acum e încuiată...

Nunta aceea n-am s-o uit în veci!
Iar mi-e dor de-un leagăn de nuiele
Și te-aud prin vârsta mea cum treci-
E nuntă iar pe Dealurile mele...


Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: