miercuri, iunie 05, 2024

Învățătorul...

 




 

Binecuvântată fie Ziua Învățătorului,

Ziua Celui ce veșnic ne-nvață!

În fiecare zi e Ziua Lui,

Precum e soarele din orice dimineață.

 

Ascultați-i cuvintele spuse mereu,

Fie-vă netezită din gânduri cărarea:

Eu sunt Cel trimis de Dumnezeu

Pe pământ să-I săvârșesc lucrarea!

 

De pe crucea din suflet și nu din lemn,

Ce limpede-i glasul atunci când îL chem:

Lăsă-mă să-Ți fiu ucenicul cel demn

Până la capătul acestui Poem!

 

Învăţătoarea...

 

Ce dulce eşti, ca zumzetul de-albine

Şi dragă precum Dorului chemarea!

S-au spus atâtea gânduri despre tine

Cum despre râuri povesteşte Marea...

 

Şi totuşi, mâna mea care te ştie

Ea ţi-a rămas de-a pururea datoare,

Cu ochii tăi a învăţat să scrie,

Mereu frumoasă, Doamnă Învăţătoare!

 

Mi-aduc aminte- prima zi de şcoală,

De cuvinte să nu-ţi fie teamă!

Acolo-n Munţi, cu murmur de răscoală

Şi te-am iubit de-atunci ca pe o mamă...

 

Nicolae Nicoară-Horia

Niciun comentariu: