vineri, iulie 17, 2015

M-am visat cu Iancu...

16 Iulie 2015

M-am visat cu Iancu și ce vis profund!
M-am visat cu Iancu, nu era bolund
Și doinea din fluier, lângă Crucea ruptă,
Colo sus pe Munte, obosit de luptă...

Până hăt departe brazii de pe creste
Ascultau cu jale trista lui poveste,
Peste văi durute necheza un murg,
M-am visat cu Iancu, era Zi de Târg;

Moții de la Vidra, frații de pe Crișuri,
Toată nemurirea cea din ascunzișuri
Se-aduna vrăjită de chemarea lui-
Om ca Avram Iancu nu a fost și nu-i!

Știu, spre dimineață mi-a șoptit străbunul:
Dorul meu din viață mi-a rămas doar Unul,
Țara cea mai dragă, de mi-a fost mireasă,
Zestrea ei cea sfântă să n-o dați de-Acasă!
............................................................
M-am visat cu Iancu și ce vis rotund!
M-am visat cu Iancu, nu era bolund
Și doinea din fluier, lângă Crucea ruptă,
Colo sus pe Munte, gata pentru luptă...

Niciun comentariu: