vineri, martie 08, 2019

Ziua ta...



Vineri, 8 Martie 2019
Și a pus Adam femeii sale numele Eva, adică viață...”
Facerea 3, 20
-Restituiri-
Azi e ziua ta, femeie,
Dintre toate cea mai dragă,
Minune cu chip de zeie,
Cine poate să-nțeleagă

Cum din orice dimineață
Revărsată în cuvânt
Fără tine nu e viață,
Nici Iubire pe pământ!

Dumnezeu te-a dat-mirare,
Rugăciune pe altar,
Ziua cea fără de care
Orice noapte e-n zadar!

Când statornică, fierbinte
Mă aduni în gând mereu,
Mi se umplu de cuvinte
Lutul și văzduhul meu;

Fericirea mea deplină,
Dragoste și dor și har,
Azi e ziua ta-lumină,
Mâine și poimâine iar...
* * *
Foaie verde, frunză întreagă,
Totdeauna mi-ai fost dragă
Și acum când mă citești
Tu știi cât de dragă-mi ești!

Tot ce-i verde nu-i târziu!
Te voi scrie și îți scriu
Frumusețea ta curată,
Azi mai mult ca niciodată!

Dau în floare când oftezi
Mugurii de prin livezi,
Cântec, lacrimă de dor,
Fructul vieții roditor.

Frunză încă neîncepută,
Gândul fruntea mi-o sărută,
Dulce rază dumnezeie,
Tu în toate ești, femeie!

Nicolae Nicoară-Horia








Niciun comentariu: