sâmbătă, iulie 13, 2019

Poetul și Țara...



13 Iulie 2019

M-au născut părinții mei încet,
Nașterea nicicând să nu mă doară,
Nu sunt eu cel mai iubit poet,
Dar știu că îmi iubesc această Țară!

Da, o iubesc și sufăr deseori
Când lacrima pe suflet o apasă,
Această țară plină de splendori,
De care celor duși nici nu le pasă,

Când o vorbesc străinilor de rău,
Afurisit le fie-n veci câștigul,
Eu am rămas aici la sânul tău
De-am îndurat și arșița și frigul,

Dac-au plecat, tu nu ai nicio vină,
Cei vinovați sunt printre noi acum,
Dar „judecata” vieții o să vină
Și pașii ei grăbiți se-aud pe drum...

O, Țara mea, cu marginile rupte,
Cu cimitire în afara lor,
Unde zac răpușii tăi în lupte,
Aceste vremuri vitrege mă dor!

Pe Horia, străbunul din Albac,
Îl trage iar Istoria pe roată
Și din durerea lui nu pot să tac,
Dumnezeu nu doarme niciodată!



Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: