joi, septembrie 05, 2019

Ia-mă cu tine, Bunule și du-mă...



Joi, 5 Septembrie 2019

Nici nu mai știu ce aș putea să-ți spun,
Iancule-Avram cu sufletul sub brumă,
Din Dragoste de neam cel mai nebun,
Ia-mă cu tine, Bunule și du-mă

În locul unde supărare nu-i
Și niciun vânzător de neam pe-aproape,
Prin Țara mea, tot mai a nimănui,
Îmi port zadarnic Dorul tău sub pleoape,

Din Testamentul scris atunci cu jale
Pe-o margine de Râu, acolo-n Munți
Când pașii tăi se tulbură pe cale
De jalea și durerea celor mulți...

Viața asta parcă mi-e postumă,
În lutul meu tristețile tot scurmă,
Ia-mă cu tine, Iancule și du-mă,
Aici să nu-mi rămână nicio urmă...

Tu iartă-mi răzvrătitul meu tumult,
Sunt supărat și eu, ca fiecare,
Poate câteodată și mai mult,
Și amorțirea neamului mă doare!

Potrivnice ne sunt aceste vremi,
Nădejde de-ndreptare astăzi nu e,
Tot stând cu mâna-ntinsă la Câmpeni
Până și bronzul geme din statuie...


Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: