duminică, octombrie 06, 2019

Dormi împăcată...




Duminică, 6 Octombrie 2019


Afară plouă, Mamă și e frig,
Peste mormântul tău cad stropii reci,
Ca și atunci și astăzi te mai strig
Din marginile lumii: „unde pleci?”

Și întrebarea mea-i fără răspuns,
Sub cerul toamnei, mut și plumburiu,
Chemat acolo unde ai ajuns
Și eu o să mă mut într-un târziu...

Dormi împăcată”! Știu că tu exiști
Și simt în mine sufletul tău blând,
Duminică era, cu zorii triști,
Când ai plecat din lume surâzând...


A plecat Mama...
Duminică, 6 Octombrie 2013, ora 5.38

-Restituiri-

A plecat Mama, ea nu mai este,
Totul ce-a fost e aducere-aminte,
Niciodată n-am crezut în această poveste,
Nu am crezut niciodată în aceste cuvinte!

Când mâna mea dreaptă pe creștet i-am pus
Tot Cerul parcă se coborâse sub pleoape,
Ai grijă de mine!” așa mi-a spus,
De dumneata întotdeauna voi rămâne aproape!

A doua oară e despărțirea de fiu,
Aici pe pământ altă naștere nu-i,
Nu mai am lacrimi, să plâng nu mai știu,
Dumnezeu să o țină în brațele Lui!

Acolo măcar să o simt fericită,
A plecat Mama”, trei cuvinte și-atât,
Fiecare plecăm când e clipa sortită
Cu cheia Casei legată de gât...

Trec anii, mamă...

Trec anii, mamă, tot mai mult te-apropii
De gândul meu rămas pe la răscruci,
E ziua când, din marginile gropii
Te-am întrebat atunci: „unde te duci?”

Aveai pe față un surâs aparte,
Sunt obosită!” Doar atât mi-ai spus
Și niciodată n-ai vorbit de moarte,
Ci numai de Învierea lui Iisus!

Trec anii, Mamă, ca un tăvălug
Peste oameni, pomi și peste case,
Din fața lor n-am unde să mai fug,
Rămân în urmă amintiri frumose...

Mi-e sufletul stingher acum când scriu,
Și plânge-n mine pruncul ce eram,
Trec anii, Mamă, câți mai sunt nu știu,
Nici vreme să-i mai număr nu mai am...

Mamă, sufletul mă doare...

Ca un vultur între stânci
Sufletul din trup mă doare,
Șapte ani sunt azi de-atunci-
Câți or să mai treacă oare?

Eu mă duc, rămâi cu bine...”
Dumneata așa mi-ai spus,
Murmură un roi de-albine
Tot mai sus și tot mai sus...

În auzul meu e noapte,
În tăcerea mea e frig,
Merele-n grădină-s coapte
Și-n târziul când te strig!

Fie-ți somnul veșnic dulce,
Mamă, sufletul mă doare!
Pe mormântul tău sub cruce
Arde-un ochi de lumânare...

Nicolae Nicoară-Horia



Niciun comentariu: