joi, octombrie 10, 2019

Nu piere Țara...


Joi, 10 Octombrie 2019

Dac' a ajuns precum o... zdreanță
Această Țară minunată,
Mă-ntrebi: mai pot avea speranță
Că va fi iar ce-a fost odată?

Cu noaptea-nchisă-ntre pereți,
Prin sate pline de urzici,
De liniște și de scaieți,
Nu mai sunt pocnete de bici

Și clopotul tot mai în dungă
De la Biserică se-aude,
O, Doamne cine îmi alungă
Românii înspre oareunde?

Bătrânii pleacă spre morminte,
Cei tineri în tristețea lor,
Din limba Maicii mele sfinte,
Cuvintele și ele dor!

Spre Cer privirea mi-o ridic:
Le vom avea aici pe toate
Ce s-au vândut pentru nimic
Uzine, fabrici, combinate?

Din glodul plâns, până-n tavan,
E lupta crâncenă în toi
Pentru putere și...ciolan,
Nu pentru binele din noi!
......................................
Și totuși Cineva îmi spune
Cu-același glas dumnezeiesc:
Nu piere Țara în genune
Nici Neamul nostru Românesc!

Nicolae Nicoară-Horia


Niciun comentariu: