luni, ianuarie 06, 2020

Boboteaza...



Kuppenheim, Baden-Württemberg
Luni, 6 Ianuarie 2020
Botezul Domnului
-Restituiri-

E Boboteaza
Acum!
Apele Iordanului
Și toate apele
Cerului
Se înfioară...
Deasupra acestui Poem
Tu
Nu auzi
Porumbelul
Cum
Zboară?...

Se umplu de lumină ochii mei,
Precum de lapte se umplea șiștarul,
Odată, știu, că nu vedeam cu ei,
De prea aproape ce-mi era hotarul...

În zori de zi, cu fratele de mână,
Sub cerul înghețat de Bobotează
Mergeam cântând Iordanul la fântână
Și raza lui de-atunci mă luminează,

Iar Cântecul și azi mi-atât de drag,
Că nu-și mai are-n sufletul meu loc
Și Mama ne ieșea zâmbind în prag
Cu gândul mirosind a busuioc...

E Bobotează peste casa noastră,
Copilăria mea, tu să mă ierți,
Izvorul și acum când scriu sub coastă
M-așteaptă murmurând de sub nămeți...

Se sfințește apa...

Cred în adevărul care mi s-a spus,
În el niciodată nu se face seară,
Astăzi se botează prin cuvânt Iisus,
Apele sub ceruri tainic se înfioară,

Se botează Fiul, cel trimis anume,
Ioan îi recunoaște glasul și se-nchină,
Duhul Lui se-aude iarăși peste lume
Și se umple casa noastră de lumină!

Azi e Boboteaza, sufletul nu minte,
Din vecia-n care ne privești acum,
Doamne al iertării, eu te rog fierbinte
Ne botează gândul obosit de drum...

Prietene de-aproape și din depărtare,
Istovit de sete-apleacă-te și bea,
Se sfințește apa cea vindecătoare,
Fericit e omul care crede-n ea!

Nicolae Nicoară-Horia







Niciun comentariu: